Lief dagboek, - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Anouk Bruynesteijn - WaarBenJij.nu Lief dagboek, - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Anouk Bruynesteijn - WaarBenJij.nu

Lief dagboek,

Door: anoukbruynesteijn

Blijf op de hoogte en volg Anouk

22 November 2010 | Australië, Brisbane

15 nov.
Na 2,5 uur rijden ben ik aangekomen op het surfkamp.
Het is slecht weer maar dat maakt de golfen er niet minder op en dat is tenslotte de voornaamste reden waarvoor ik hier ben.
En whoehoeee, het ging GOOEEEEDDDD, ik voelde me echt de champ van vandaag :D !!!!!

De sfeer in het kamp is btw super goed. Totally wicked,sick,awesome en dude zijn 1 vd weinige woorden die het woordenboek van de surf fanaat bezit..maar ook dat heeft wel weer iets.
Ben blij dat ik het goed kan vinden met iedereen maar of dit komt omdat ik zo'n goede surfster ben :s, mijn karakter zo onwijs leuk is,of omdat ze mijn horloges zo sick vinden, weet ik dan weer niet ;).

Het programma bestaat uit het volgende:
07.30 ontbijt
09.00 surfen
13.00 lunch
15.30 surfen
19.00 diner
After that: sleep like baby's

Toch weer een klein puntje wat organisatie betreft: ik ben slechts de enige die het 14 daagsje surfkamp heeft geboekt.
Ik zal in mijn eentje van Sydney tot Brisbane reizen. De surfleraren van hier gaan namelijk niet mee naar de volgende "spot".Het surfkamp is eigenlijk maar 4 dagen en ben daarna op mezelf aangewezen.

16 nov.
Fijn, ben je lekker bezig op een "green wave" komt er 1 of andere eikel je benen onder je board vandaan trekken.
Ik ben even weggevallen en omdat er een enorme bult op mijn voorhoofd geboren is en de leraren het niet helemaal vertrouwden ben ik toch even naar de dokter geweest.
Helaas heeft de dokter gezegd dat ik een (lichte) hersenschudding heb en deze middag niet meer mag surfen. Op hoop van zegen mag ik morgen of overmorgen 1 sessie meedoen.

18 nov.
Helaas kan ik niet meer meedoen aan het surfprogramma.Dit is niet alleen vanwege mijn vrolijke hersenschudding maar werd vanmorgen wakker met een onwijs doof en zeer oor en de dokter heeft een infectie aan mijn trommelvlies ontdekt.
Ik mag niet meer duiken,surfen en moet vooral water vermijden voor de komende 6 weken.Baal echt als een stekker want heb onwijs uitgekeken naar deze 2 weken.Eerst die lamlul met zijn stomme grap en nu een infectie aan mijn trommelvlies. Wat hoogtwaarschijnlijk van het duiken in Fiji komt.
Pijn is fijn,toch kel? :P

19 nov.
Ik ben gedropt Byron Bay. Er is geen surfleraar te bekennen en ik kan dan dus ook niet spreken van een surfkamp.
Ik zit in een Hostel en moet het allemaal zelf uitzoeken.dat zelf uitzoeken is geen probleem maar als je ergens alleen zit, het water niet in mag en het weer je in de steek laat,kan ik je vertellen dat de dagen erg lang kunnen duren.
Gelukkig helpt mijn denkbeeldige vriendje me door de zwaarste uurtjes heen ;)

21 nov.
Ik heb geprobeerd om mijn reis naar N-Z een beetje in te vullen maar de meeste hostels zitten de aankomende weken vol ivm kerst en oud en nieuw.
Dit nieuws, de teleurstellende kampen,hersenschudding en trommelvliesontsteking, hebben me doen beseffen dat ik hier niet langer in mijn eentje wil zijn. De angst voor meer teleurstellingen en gezondheidsprobleempjes nemen de overhand.
Na een aantal dagen nagedacht te hebben en enig overleg met het thuisfront, heb ik (hoe jammer ook) besloten om 7 december terug naar huis te vliegen.Ik zal de laatste 2 weken in en rondom Brisbane doorbrengen zodat ik toch nog de schoonheid van deze stad kan bewonderen.

Ik baal er ontzettend van maar het alleen reizen (zeker na alle gezondheidsprobleempjes)is toch niet helemaal voor mij weggelegd.
Ik kan/wil dan ook niet zeggen dat ik deze reis als compleet muslukt zie.Ik heb in deze periode meer gezien en gedaan dan ik ooit had durven dromen en wil zeker de rest van de wereld gaan ontdekken maar dan op een andere manier.

Als ik me beter voel,pak ik maybe (saampjes met drew) gewoon nog even 10 dagen zon,zee en strand om mijn reis toch op een leuke en zonnige manier af te sluiten.

Ik vind het jammer om deze blog zo te moet eindigen maar dit kleine meisje heeft het geprobeerd, is een enorme ervaring rijker en wilt met een goed gevoel terug keren naar NL.
Voor sommige mensen zal dit een onwijze shock zijn,dus geniet nog even van de dagen dat ik er NIET ben.

Toch hoop ik dat iedereen me met open armpjes zal ontvangen,ontdanks dat dit 1,5 maand eerder is dan gepland.

dus bij deze: See you soon en hoop dat ik jullie de aankomende 2 weken nog happy kan maken met wat nieuwe pica's vanuit het Oosten van Australie.

kus,
Nouk!



  • 22 November 2010 - 10:50

    Coen:

    Zonde dat t zo moet eindigen noekie...


  • 22 November 2010 - 10:50

    Coen:

    Zonde dat t zo moet eindigen noekie...


  • 22 November 2010 - 10:50

    Joyce:

    dussssss........

  • 22 November 2010 - 10:51

    Simone:

    He lieffie,
    Jammer maar wat je schrijft is waar.... je bent er geweest, sterker nog je bent er nog steeds!! Geniet van het feit dat je de knoop heb doorgehakt en het blijft een stoere actie wat je hebt gedaan om in je eentje het avontuur aan te gaan :-)

    Hopelijk niet al teveel pijn meer aan je oor en nog genoeg energie om te genieten van je laatste dagen van dit avontuur!!

    Dikke kus

  • 22 November 2010 - 11:27

    Anja:

    schat, ik vind het een wijze beslissing, en je hebt al heel wat gezien toch...je gezondheid is het belangrijkste, kom maar weer lekker naar huis..! xxx Anja en Lucky

  • 22 November 2010 - 11:30

    Anja:

    ik lees net bij Roxanna, dat ze zaterdag alweer thuis komt...dan heb jij het nog niet slecht gedaan...

  • 22 November 2010 - 11:57

    Bleijerveldjes:

    Heey noukie,

    Jammer dat het zo moet eindigen voor je, maar wel dapper dat je dit heb durven doen! We zijn trots op je en ontvangen je zeker met open armpjes!!! Beterschap.....

    HELE DIKKE KUS VAN ONS ALLEMAAL!!

  • 22 November 2010 - 13:30

    Mousie:

    Je snapt natuurlijk wel dat jouw kledingkast tot 31 jan van mij blijft!

    En paps en mams mij ook tot die tijd nog steeds als enigs kind zien ;)

    DOEI LUL
    HAP

  • 22 November 2010 - 14:32

    Sill..k..:

    Olha Dude ;) hi..gewoon weggaan als ik die kant op kom,doe je zeker weer express :P haha.;) .na! ben trots op je snoetie,je hebt al veel gezien,en meegemaakt ,zou het ook niet leuk vinden als ik het in me up moest doen..pics are ( wicked )hi pretty cool :) p.s het gaat wel sneeuwen en friezen in ala Holandia ;) haha see you soon...hug xoxo

  • 22 November 2010 - 14:39

    Dc:

    Yho toppertje .

    Jammer maar WAT LEKKER DAT IK JE WEER KAN KNUFFELEN !!!!!
    Wijs besluit kut dat het zo moet lopen maar je moet doen wat je gevoel zegt .
    Vind je nog steeds een kanjer ( maar dat wist je al ) Het was lekker rustig thuis ,
    Ik zie je thuis wel in de avond want ik moetr werken die dag xxxxx
    NEE NATUURLIJK HAAL IK JE OP MAFKEES !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Love you one time more daddy cool xx

  • 22 November 2010 - 14:42

    Elly:

    Hoi Anouk jammer dat je terug moet om gezondheids problemen maar het is een verstandige beslissing , je kunt trots zijn op jezelf dat je dit gedaan hebt!
    Dikke kus en hou nog even vol.

    Groetjes Frank en Elly

  • 22 November 2010 - 14:51

    Groote Zussie:

    Hey moppie,

    Jammer dat het niet zo is gelopen als we allemaal gehoopt hadden.
    (we hadden gehoopt dat je het zooo leuk zou hebben dat je nog zou bijboeken, met de mooie bijkomstigheid dat ik mamma dr auto nog even mocht lenen)

    Ik had nog wel stiekem de hoop dat als je bij trix zou komen je het misschien nog even door zou zetten.
    Maar als je eenmaal de knoop hebt doorgehakt snap ik ook wel dat je gewoon lekker naar huis wil.
    Hopelijk heb je het nog ff lekker chill bij trix en kate in brisbane.

    Geniet van de laatste paar daagies, moeilijk om te typen maar stiekem ook wel weer blij als je veilig terug bent kleine!

    Dikke kus isa en kel

  • 22 November 2010 - 18:48

    Yentl :

    Lieve Anouk,
    De wedstrijd heb ik verloren
    enkel 4-0/4-2
    dubbel4-0/42
    .Zondag heb ik weer een wedstrijd .Ik vind het allemaal heel naar voor je,
    maar ben wel blij dat je eerder terug komt. dikke kus Yentl

  • 22 November 2010 - 20:20

    Coby :

    He Anouk wat vervelend dat het zo moet eindigen! Maar weer een ervaring rijker! Probeer er nog van te genieten zie je weer in Nederland!

  • 22 November 2010 - 20:51

    Denyse:

    Wat jammer mop dat je niet meer mee kan surfen ik snap heel goed dat je dan naar huis wilt en zeker als je het toch niet zo had verwacht.
    Je hebt in ieder geval toch heel veel mooie dinegen gezien en zoals je zelf zegt toch eeen ervaring rijker!
    Tot snel en geniet nog ff van je laatste twee weken.
    kus Denyse

  • 22 November 2010 - 21:21

    Buurvrouw:

    He wat hoor ik nou, je ouders begonnen er net zo uitgerust uit te zien en de wasmachine is nog nooit zo uitgerust geweest thuis!! haha. Tot gauw, buuf en probeer nog even te genieten! liefs linda

  • 23 November 2010 - 14:57

    Nadieh:

    Lieverd,

    Ik hoorde het al van Andrew.
    Wat ontzettend jammer.. maar snap je helemaal!
    Geniet nog van de laaste 2 weekjes en tot heeeeel snel.. Dikke kus!


  • 23 November 2010 - 19:41

    Monique De Haan:

    Hoi schatje, wat zielig voor je.
    Zit je verslag te lezen en krijg tranen in mijn ogen. Hier heb je zo lang naar uitgekeken en dan zoveel teleurstelingen en oorpijn, echt geen pretje. Het thuis front zal in ieder geval weer blij zijn als je terug bent.
    Probeer toch nog even van je droomreis te genieten. Zie je als je weer thuis bent. Dikke kus van Ron en Monique


  • 24 November 2010 - 08:57

    Nicole:

    Lieve Noukie!
    Ik heb net al je verhalen achter elkaar gelezen. Wat een super reis ben je aan het maken! En wat is Fiji een pachtige plek.
    Wat zonde dat het de laatste dagen zo gelopen is. Jammer dat je je reis, waar je je zo op had verheugd zo moet eindigen, maar je hebt het vast goed overwogen.
    Aan de andere kant ook weer gezellig dat je terug komt, missen je wel hoor op de tennisbaan. Zo rustig zonder jou!
    Geniet er nog even lekker van tot 7 december en tot snel!
    Dikke kus Nicole

  • 24 November 2010 - 16:53

    Gooische Vrouw:

    Hi Anouk,

    Ik snap het wel hoor, hier hebben we tenminste storm ,regen en er komt sneeuw aan, wie zou dat nou willen missen! Nee effe serieus wat ontzettend balen zeg! Maar langer van huis geweest dan deze Gooische vrouw ooit. Deze ervaring heb je mooi in de pocket!

    Tot gauw en een dikke kuzzzzzz

  • 25 November 2010 - 11:24

    Stef:

    He Noukkie,

    Life's full of shit dude en ik vind het super K.T voor je dat je dit nu moet mee maken zeker als je zoiets onderneemt that's even more F*#ked up. Positieve is natuurlijk dat je wel toch al het een en ander (best veel eigenlijk!) hebt meegemaakt en dat je het toch maar geflikt hebt. Zo is dat. Ik ben wat dat betreft best wel jaloers op je ;) je moet toch over heel wat moed beschikken om in je 1tje zoiets te gaan doen. Ik hoop verder dat je voor de rest van de tijd dat je daar zit dat je nog een enorm leuke tijd hebt en vele ervaringen op mag doen.

    GO GET THEM TYGER AND BE PROUD OF YOURSELF.

    Dikke kus en knuf voor jou.

    Ciao,
    Stef. X

  • 25 November 2010 - 17:47

    Roel:

    Goh .... jammer, Anouk. Hoop dat je de laatste dagen het daar nog even lekker zult hebben.
    Liefs X

  • 26 November 2010 - 02:22

    Sjoukje:

    Hey Noukie,

    Vind je het leuk om anders nog ff een tijdje in Orange te vertoefen? Lara is hier ook en zijn echt veel leuke dingen te doen hier.
    adres is:
    15 Pasadena
    Orange 2800

    Echt klote van die ontsteking en je hersenschudding...kijk maar ff hoe en wat en anders wens ik je heeeeeel veel plezier met de tijd die je nog hebt hier. :)

    Hele dikke kus...Sjouk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

down under

Backpacken: Australie-Fiji-NZ

Recente Reisverslagen:

04 December 2010

My last Weblog from downunder

29 November 2010

Brisbane/Petrie

22 November 2010

Lief dagboek,

14 November 2010

Bondi Beach - Manly

05 November 2010

Waivunia
Anouk

Met je knapzak down-under Jaaaaaaaaa, ik heb de grote stap gezet!Dit meisje uit purmerend vertrekt met haar knapzak voor 4 maanden naar de andere kant vd wereld. Ik heb er erg veel zin, alhoewel ik het nu al in mn broek doe, bij het idee dat ik in london en singapore moet overstappen ;). Voor de geinteresseerde mensen nog wat informatie wat betreft mijn reisplan: dinsdag 19 oktober vertrek naar Sydney..WHOEHOOEEE vrijdag 22 oktober vertrek van sydney naar Fiji: Bij aankomst begin ik met een duikcursus.Na deze duikcursus zal ik nog 2 weken gaan duiken op de 4 mooiste eilanden van de wereld. Snorkelen in de baai waar de film blue lagoon is opgenomen.Kayaken, een traditioneel fijiaans dorpje bezoeken én gewoon RELAXEN op de mooiste stranden met wuivende palmbomen en hagelwit zand(yes i know, ik krijg het zwaar). vrijdag 13 november vertek van Fiji naar Sydney: om 2 weken surfend de oostkust af te gaan. Deze surftrip eindigt in Brisbane. Zondag 28 november vertrek van Brisbane naar Nieuw-Zeeland/Auckland: Daar zal ik in 7,5 week van noord naar zuid trekken. Je kent het wel: zwemmen met dolfijnen, walvissen bekijken, de geisers van Rotorua ontdekken,de Franz Josef gletsjers belimmen en misschien zelfs op actieve vulkanen skiën in Tongariro National Park. 21 januari vertrek ik naar Melbourne om de Australian open bij te wonen. Na de Australian open is het alweer tijd geworden om mijn knapzakje in te pakken en een stuk armer maar een enorme ervaring rijker terug komen. :D x

Actief sinds 07 Aug. 2010
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 31944

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2010 - 31 Januari 2011

down under

Landen bezocht: