Brisbane/Petrie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anouk Bruynesteijn - WaarBenJij.nu Brisbane/Petrie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anouk Bruynesteijn - WaarBenJij.nu

Brisbane/Petrie

Door: anoukbruynesteijn

Blijf op de hoogte en volg Anouk

29 November 2010 | Australië, Sydney

Hier dan één van mijn mijn laatste wbj weblogjes van downunder.

Mijn laatste blog sloot ik niet al te happy af maar dat betekent niet dat ik het hier niet meer naar mijn zin heb gehad.
In tegendeel zelfs. Ik heb de afgelopen week bij de familie van Kevin Platt doorgebracht. Voor diegene die hem niet kennen:
Grote Vriendelijke Reus uit australië en tevens vriend(je) van Marie-José Glandorf (GVR uit NL) ;).
Deze onwijs lieve familie en vrienden hebben mij de afgelopen week van alles en nog wat in en rond Brisbane laten zien.
Doordat deze mensen hier natuurlijk gewoon werken en wonen krijg je alle ins en outs mee en kom je op plekken waar je als toerist misschien niet zo snel heen zou gaan maar waar je juist de leukste dingen te zien krijgt.

even een snelle: waar-is-noukie-zoal-geweest momentje:

Brisbane (city):
Ik moet bekennen dat ik deze stad misschien nog wel leuker vind dan Sydney. Het is iets minder gehaast en vind de mensen vriendelijker.

South bank parklands 2 / Riverside:
Dit is een park met zwembaden,fontijnen en restaurantjes dat aan Brisbane ligt maar waarbij het lijkt alsof je,je voor even op één of ander tropisch resort bevind.Erg leuk en zeker voor de mensen die weinig te besteden hebben want het is een FREE entree.

Tangalooma Island Resort:
Dit is een eiland (resort) waar je van alles kunt doen. Je kunt genieten van het strand,yet-ski's,kayaks,quads,dolfijnen en nog
veel meer.
Mijn voornaamste reden om naar Tangalooma te gaan was het quad rijden. Deze quad tour was btw best teleurstellend omdat ik in de
beginners groep gezet werd. Voor de mensen die mij een beetje kennen, nam ik hier natuurlijk niet met een smile on my face, genoegen mee..Ik vroeg na 30 min waarom ik met 2 vingers in mijn neus deze tour kon doen en niet in de andere groep zat.
De niet zo vriendelijke (groene neus) tourguy vertelde me dat ze in 5sec moesten beslissen of je gevorderd bent of niet en ze besloten hadden (gezien mijn postuur)dat ik dat blijkbaar niet was. Na een paar handgebaren en ned-eng geschreeuw besloot de groene neus man, mij toch naar de gevorderde groep te sturen (om mij te laten zien dat ik het niet zou kunnen). En duhhhhhh, ik liet me natuurlijk niet kennen en volgde deze meneer met het zweet op mijn voorhoofd maar hield hem bij en heb daardoor toch nog 10min kunnen genieten van de snelheid,sprongen,weelies en slip momentjes.de Tour"gay" keek me daarna btw met verbazing aan..
phuhhh,f*ck youu,stupid tour gay-guy :P


tibrogargan mountain beklommen (without gear):
Distance: 2,5 km
Duration: 2-3 uur
Difficulty: Hard
Ik heb deze berg beklommen met mijn grote vriend Blaik. Hij is zo'n type: niet zeiken maar doen.
Deze jongen klimt al vanaf zijn 10e en vond het leuk om noukie uit te dagen en tuurlijk ging ik deze uitdaging aan, niet wetend dat
het beklimmen van deze berg, zonder enige hulpmiddelen wordt gedaan.
ik durf vrij veel maar als je op grote hoogte bent (zonder touw) en de steentjes onder je f*kking brand new ;) ALL-STARS voelt glijden,je best last kunt krijgen van zweethandjes en trillende beentjes. Het was een ONWIJZE ontdaging,ben heel ver gekomen maar heb helaas niet de top bereikt omdat het me echt even te gevaarlijk werd,moe was en er later aan dacht; dat wat je omhoog klimt,je ook weer naar beneden moet klauteren omdat er geen lift aanwezig is :P

Kondalilla national park bezocht (en verdwaald).
Niets meer of minder dan alle regenwouden en parken die ik al gezien heb maar toch weer anders omdat Blaik en Kate de weg niet meer wisten.We hebben ong 20km gelopen om terug te komen bij de parkeerplaats..what do we learn? Never trust AUSIES!
Ik moet er trouwens bij vermelden dat deze GIGA wandeling NA het beklimmen vd tibrogargan plaats vond. Voor de mensen die visueel sterk zijn ingesteld: stel mij even voor na een klim van 3 uur en een 20km rainforest walk. Dan zie ik er meer uit als mijn fronsende vader wanneer hij mijn opa nadoet :P

zooooooo, dat was het weer voor vandaag...
Ik wil iedereen weer bedanken voor alle leuke en ondersteunende reacties. Deze reacties zorgen er voor dat ik niet met mn backpack tussen mijn benen terug kom ;) en laat maar weer eens zien wat voor lieve mensen ik om me heen heb.

(helaas zijn de bestanden van de foto's die ik van Brisbane gemaakt heb te groot, deze zijn wel te vinden op mijn facebook)

Klapkus en slobberkus
La noukie :D







  • 29 November 2010 - 09:39

    Joyce:

    De niet zo vriendelijke tourguy had vast al wat verhalen over alles hebbende zeurende noukster gehoord... :P ;)

    Hij wilde natuurlijk niet;
    een nieuw zeer oor, hersenschudding en/of ander letsel op zijn geweten hebben.

    Daarom zijn keus: de beginners groep..
    Misschien dat je dan nieuwe wegen in je neus kon ontdekken ...

    see you soon, alles HATER
    But stilllllllll LOVE you ;)

  • 29 November 2010 - 10:11

    Coen:

    Hoe meer ik van je verhaaltjes lees,hoe banger ik word dat je straks een megamegamega engels accent hebt als je terug bent...

    Het is offcourse ook difficult when je straks weer dutch moet talken als je weer in the netherlands bent ;)

    Luv joeee

  • 29 November 2010 - 10:59

    Lexxxiiieeee:

    Wat ben je stoer en wat begin ik me vreselijk oud te voelen. Haha.

    Tot snel

    XXX

  • 29 November 2010 - 12:44

    Dc:

    Leuke foto"s en wist niet als je moe was dat je er dan toch nog steeds goed uitziet !!!!!!
    Nou glimmie geniet er nog lekker van en denk nou niet dat je zoveel vrienden hebt want dat valt vies tegen !
    Geef de fam een huggie van je pa want het is natuurlijk te gek dat vreemde mensen je in huis nemen en zo lief voor je zijn !! ( mazzel voor jou dat ze toen nog niet wisten hoe gestoord je eigenlijk bent!! )
    Veel plezier van een fronsende vader die snel weer een klapkus van zn meissie krijgt xx
    Always one time more DC

  • 29 November 2010 - 14:29

    Sill..k..:

    yeeewww rock chick ;) hi!!! goeie vlucht terug! see u soon :) luv xo

  • 29 November 2010 - 17:07

    Nadieh:

    Heerlijk verhaal weer!
    Geniet er nog even van.. nog 8 daagjes dan ben je weer in het koude brrr Nederland!

    Xx

  • 29 November 2010 - 19:20

    Yentl :

    Hoi Anouk ik verheug me er op dat je weer komt
    Tot dan weer XXX Yentie

  • 30 November 2010 - 13:38

    Bleijerveldjes......:

    Noukie, alvast goede reis en kleed je warm aan, want hier is het koud en sneeuwt het soms! Geen lekker weer dus om te tennissen..... :-(

    Tot gauw!!!!!! XXXXXXXXXX van ons!

  • 30 November 2010 - 14:17

    Grooote Zussie(s):

    Hey joe,

    Lekker om te horen dat je het toch nog leuk hebt en zeker bij trish en kate.
    Nog een weekie en dan ben je al weer hier das pas een gek idee!
    Hopelijk dat je hoofd dan weer een beetje is bijgetrokken al moet ik zeggen dat ik jou meestal wel zo zie kijken ;-P

    See you later KUSSIE van Onssss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

down under

Backpacken: Australie-Fiji-NZ

Recente Reisverslagen:

04 December 2010

My last Weblog from downunder

29 November 2010

Brisbane/Petrie

22 November 2010

Lief dagboek,

14 November 2010

Bondi Beach - Manly

05 November 2010

Waivunia
Anouk

Met je knapzak down-under Jaaaaaaaaa, ik heb de grote stap gezet!Dit meisje uit purmerend vertrekt met haar knapzak voor 4 maanden naar de andere kant vd wereld. Ik heb er erg veel zin, alhoewel ik het nu al in mn broek doe, bij het idee dat ik in london en singapore moet overstappen ;). Voor de geinteresseerde mensen nog wat informatie wat betreft mijn reisplan: dinsdag 19 oktober vertrek naar Sydney..WHOEHOOEEE vrijdag 22 oktober vertrek van sydney naar Fiji: Bij aankomst begin ik met een duikcursus.Na deze duikcursus zal ik nog 2 weken gaan duiken op de 4 mooiste eilanden van de wereld. Snorkelen in de baai waar de film blue lagoon is opgenomen.Kayaken, een traditioneel fijiaans dorpje bezoeken én gewoon RELAXEN op de mooiste stranden met wuivende palmbomen en hagelwit zand(yes i know, ik krijg het zwaar). vrijdag 13 november vertek van Fiji naar Sydney: om 2 weken surfend de oostkust af te gaan. Deze surftrip eindigt in Brisbane. Zondag 28 november vertrek van Brisbane naar Nieuw-Zeeland/Auckland: Daar zal ik in 7,5 week van noord naar zuid trekken. Je kent het wel: zwemmen met dolfijnen, walvissen bekijken, de geisers van Rotorua ontdekken,de Franz Josef gletsjers belimmen en misschien zelfs op actieve vulkanen skiën in Tongariro National Park. 21 januari vertrek ik naar Melbourne om de Australian open bij te wonen. Na de Australian open is het alweer tijd geworden om mijn knapzakje in te pakken en een stuk armer maar een enorme ervaring rijker terug komen. :D x

Actief sinds 07 Aug. 2010
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 31947

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2010 - 31 Januari 2011

down under

Landen bezocht: