Savusavu the hidden paradise? - Reisverslag uit Savusavu, Fiji van Anouk Bruynesteijn - WaarBenJij.nu Savusavu the hidden paradise? - Reisverslag uit Savusavu, Fiji van Anouk Bruynesteijn - WaarBenJij.nu

Savusavu the hidden paradise?

Door: anoukbruynesteijn

Blijf op de hoogte en volg Anouk

31 Oktober 2010 | Fiji, Savusavu

jaaa, daar is ze weer..

Na mijn gezellige cockroach-boat experience, zoals ik eerder beschreven heb,zijn we (hopelijk kakkerlak vrij) aangekomen in het dorpje Savusavu.
The hidden paradise is de grappige benaming voor ons verblijf. Waarom grappig?het is namelijk meer iets dat ik in de "giro 555" commercials zie in NL (als je begrijpt wat ik bedoel).

maaaar, niet al te depri want het duiken is echt een TE vette ervaring.
Onder begeleiding van Dan, Tukes en Dukes heb ik alle theorie/praktijk skills gehaald en ben ik tot officieel duikster benoemd..yeaah ;)
Het blijven ademen op 15m diepte blijft apart maar je ziet echt de mooiste "dingen" voorbij komen.
heb gisteren btw ook mn eerste sharkie van ong 2m gezien :D

Nog iets: het programma dat ik via Activity heb geboekt blijkt iets anders te zijn dat ik dacht.
Waaaant, eergisteren was THE day dat we naar de marine conservation moesten! wat houdt dat in? dat houdt in dat je om 15.00 (terwijl het zonnetje schijnt) met een soort van steve urcul look-a-like in een ruimte zit, zodat hij je kan vertellen hoeveel gele,groene en rode vissen er in de zee zwemmen en daarbij duidelijk maakt dat het eten van kreeft absoluut niet iets is om trots op te zijn (bye bye effe anders).
Ook is het leuk om te weten dat er sweetlips,snappers,groupers,butterflyen parrot vissen bestaan en dat sommige wel degelijk op elkaar lijken maar toch ECHT GEEN familie zijn. Dus jongens, DON'T MAKE THESE MISTAKES AGAIN,anders tellen we namelijk verkeerde vinnetjes en denken we dat de grouper een ronde vorm uitpoept ipv een vierkante.
Ik heb Louise (begeleidster) netjes uitgelegd dat ik dit programma niet über boeiend vind en zij vertelde me gisteren dat ik mijn eigen duiken mag gaan maken (samen met tukes of dukes)ipv het tellen van poepende vissen ;)..dus daar ben ik erg blij mee.

Gisteren(zaterdag de 30e) hebben we een vrije dag gehad en zijn we gaan kayaken.Het kostte ons bloed zweet en tranen om ons eigen "expeditie robinson" eilandje te vinden maar het was zeker de moeite waard!

Vandaag (zondag 1 nov) is de laatste vrije dag. Het weer zou onwijs slecht worden maar het is gewoon een fakkin' mooi dag geworden en zelfs met factor 50 verbrand je dan nog(sorry mam,maar heb eeeecht
goed gesmeerd) :P

Morgen gaan we weer duiken (08.00) om daarna onze spullen in te pakken voor ons vertrek naar "the village".
Het dorpje (waar we de rest vd week zullen verblijven) leeft nog zoals in het jaar 0 maar schijnt een enorme ervaring te zijn ivm de aparte leefstijl en rituelen die ze nastreven.
We moeten een SULU aan (LINNIE SULU NATION ;)),onze schouders bedekt hebben en mogen geen zonnenbrillen dragen.Als je,je aan deze regels houdt zullen ze je leren hoe je,je eigen kokusnoot kunt open maken, tassen weven,vis vangen en nog veel meer dingen waar wij in nederland iig niet meer bij stil staan omdat we daar zo onze eigen "machines" voor hebben.



maybe ook een leuk weetje: mijn groep bestaat uit : Moeder Linsey (UK) (31jaar, vandaar dat moeder gedoe).
Scared Zoë (UK) : het prototype engelse (rood en wit),onwijs grappig maar overal bang voor.
Maike:Mika-Maike-coconot (GER): Mika maike omdat ze haar naam niet kunnen uitspreken en kokosnoot omdat ze daar de hersens naar heeft.
Garreth: Willie Wonka (UK): als hij zn hoed en bril opzet is het m gewoon.
Gordon (UK) : harry-gorden (spreek de a uit als een e en je begrijpt wat ik bedoel)

Ik ben btw gewoon the bloody crazy dutch girl.don't know why?Maar maybe ben ik de enige die ooit iets van een klein btje humor heeft gehoord.


nogmaals thnx voor alle leuke reacties!! Ik hoop dat deze internet verbinding goed/snel genoeg is om foto's te plaatsen,zo niet, denk ik dat het pas gaat gebeuren als ik terug in ausie ben.



Yentl: hoe gaat het met tennis? versla je iedereen bij de kloek?
monk/monkey: wanneer hebben we weer even een skype momentje?mis jullie lelijke koppen ;)
Mouse: keep up the good work met landsmeer en purmerend (ben nu al trots op je)
Papa: mijn rekening nr ligt in het bovenste kastje naast je bed ;)
mammie: Queen :D
Drew: YOUR SO FLUFFY I'M GONNA DIE ! je bent lief,niet vergeten wat ik heb gezegd ;) en nogmaals: ben super,super trots op je!
Gooische vrouw(en): tijdens mijn cockroach avontuur zag ik die unox zo mn tas uitlopen, ik heb m zijn vrijheid maar gegeven
Maurice: KUS !

x
Nouk


  • 31 Oktober 2010 - 06:55

    Dc:

    Zo toch mooi weer ipv regen !
    Sinds wanneer heb jij humor ?
    Leuk om alles weer even te weten en veel succes in het dorp !
    O ja ik heb geprobeerd om geld over te maken maar ze hebben geen bank in dat dorp waar je nu naar toe gaat ( jammer nou zeg ! )
    Probeer het eind jan nog een keer!!!! Jij bent toch zo gek op humor ?xxx ik hou ook van jou XX DC

  • 31 Oktober 2010 - 06:58

    Sjoukje:

    Ha die Anouk!!! :)

    Heb van Kelt je website doorgekregen...moet natuurlijk wel op de hoogte blijven van wat m'n buurvrouw doet. Te gek om je avonturen te lezen!!
    Ik heb er al 12.000 km opzitten reizend door OZ. Ik hoop dat jouw trip net zo te gek wordt als de mijne. En als je te gekke tips wilt...just mail... :)
    BTW, dit is mijn website, voor als je eens wilt kijken: www.gauk.reismee.nl

    XXX Sjouk

  • 31 Oktober 2010 - 07:03

    Simone:

    :-) ik ben gelukkig (niet altijd gelukkig haha) heel visueel ingesteld dus zie je groep zo voor mij: SUCCES!!!
    Wel erg lekker dat je je eigen duiken mag/mocht maken....
    Geniet van alles en kijk nu al uit naar je volgende verslag,
    Dikke kus
    Simone

  • 31 Oktober 2010 - 09:06

    Drew:

    Ik ben blij dat je de wondere wereld vd vissen aan het ontdekken bent.
    Toch wel handig om te weten welke vormen ze kunnen maken toch?!
    En bent trots op je dat je niet bang was voor de sharky!

    Enne..niet te bruin worden he?!haha

    Ik vergeet zeker niet wat je hebt gezegd en dat moet jij zeker ook niet doen!
    Enne..you made a pinkypromise!daar hou ik je aan he?!
    You're so fluffy!!!!!!

    Kus


  • 31 Oktober 2010 - 09:26

    Sylvia:

    Heerlijk hoe jij kan relativeren!
    Go Girl!

  • 31 Oktober 2010 - 10:23

    Silly..k:

    yeah pics zien dr goed uit,leuk om te zien! top,trots op je :)keep going girly,hou de humor dr in :p haha xo

  • 31 Oktober 2010 - 10:37

    Jessica:

    Hè nouk! Wat een te leuk verhaal! Het lijkt
    Me zo vet daar! En ook echt te vette foto's niet normaal! Nou have fun! Dikke kus

  • 31 Oktober 2010 - 10:46

    Groote Zussie (s):

    JAAAAA skype....mis je wel hoor kleine... maar ben blij dat het daar leuk is en je foto`s zien er echt super cool uit!
    Gaan een nieuwe compie halen en dan kunnen we skypuh...
    Laf Ya dikke kus van ons saampies

  • 31 Oktober 2010 - 11:11

    Joyce:

    Ik wacht nog steeds op een foto van je eigen gemaakte Mister Wilson! :P

    Btw, Je krijgt de groetjes van Sebastiaan.
    Hij was weer heerlijk!
    (Lobster Rules YEAAHH)
    GO effe anders, GO effe anders!

    See you soon Robinson f*cker ;)
    Klapkus en een HAP

    Owjah ff Zakelijk ;)
    Landsmeer en purmerend gaat goed, factuur volgt!


  • 31 Oktober 2010 - 12:48

    Caroline:

    Ik lees je reisverslagen allemaal maar eigenlijk wil ik het gewoon helemaal niet weten! Oke,ik geef het toe... ik ben jaloers! Hier is het het einde van een ouderwets Herfstvakantie (met de nadruk op Herfst) je mist hier dus niet veel, qua weer dan. Doe voorzichtig daar!
    Groetjes van ons allemaal.

    Caroline, Robert Jan, Nienke en Femke

  • 31 Oktober 2010 - 16:58

    Denyse:

    Hey mop!
    Klinkt erg goed allemaal en leuke foto's....
    Ben jaloers op je!
    Veel plezier
    Dikke kus

  • 31 Oktober 2010 - 22:18

    Mar Mar Yas Dun:

    Ha die Anouk. Klinkt helemaal goed. Leuk ook om te lezen en je te volgen.
    Gr van Yasmine ze begint maandag bij Tony ze is benieuwd hoe hij is.

    Geen zonnebril dragen... als ze jouw collectie zien heffen ze die regel op.

    Groetjes Mark Marielle kids

  • 01 November 2010 - 17:42

    Linda:

    Noukieeeeeeeeeeeeeeeeee,

    Wat een super gave foto's en leuke verhalen!

    Dat kokosnoot verhaal zie ik al helemaal voor me..haha.. Noukie die een kokosnoot probeert open te maken samen met haar SULU homies. GEWELDIG!
    Ben je nu officieel een SULU NATION lid?

    Hoe is het met Noenoe? Is ze wel mee op reis?;)

    Ik ga uitzoeken hoe ik skype moet installeren en dan zien we elkaar snel!

    Dikke kusssssssssssss en knuffelssssssss

  • 01 November 2010 - 19:51

    Leonie:

    Het mop, zo te horen heb je het geweldig!! Ik ben echt jaloers :-) ik ben net terug uit Florida maar wil weer weg met dat koude weer hier!! Echt super gaaf wat je allemaal meemaakt daar! Geniet erven en tot je volgende berichtje!

    Kusss Leonie

  • 01 November 2010 - 20:43

    Baat:

    He lieverdje ben ontzettend trots op je. En als je daar nou heel weinig tennist kan ik je tenminste een keer verslaan als je terug bent.

    Enjoy kleine, ik blijf je samen met Nikki volgen.

    Van ons alle 2 dikke knuffel

    XXX

  • 02 November 2010 - 13:34

    Opa En Mary:

    Hoi anouk, wat een mooie foto,s,je doet het toch maar allemaal.Het zijn echt bounty eilanden.
    Het is fijn om telezen dat je er echt van geniet.Je bent een kanjer.heel veel liefs van ons.x

  • 02 November 2010 - 20:27

    Bleijerveldjes!!:

    Heeey noukie,

    Wij zijn allemaal weer heelhuids terug van Amerika, lekker veel geshopt en de cruiseboot was egt superrrrrrr..... Weertje was ook wel lekker maar ook veel bewolking en regen gehad :-(

    Wat leuk om die verhalen allemaal van je te horen, ben nog steeds verbaasd dat jij dit aan het doen bent maar wel echt super van je!(Kelly)

    Wij hebben net getennist, was koud maar wel DROOG!! En moesten dus tog wel ff aan je denken omdat je er normaal altijd bent en nu alleen Tony en dat nieuwe 'KLEINE' mannetje.

    Voor de rest alles goed hier in huize Bleijerveld en ook met Bassie, alleen opa Ger in het ziekenhuis want het ging vorige week niet goed met hem, nu weer beter maar nog niet thuis.

    Nou allemaal dikke kus van ons en we blijven je verhaaltjes volgen!
    Viel spass.........

    WE LOVE YA!!!!!!!!!!!!!!

    xxxxxXXXXXXXxxxxxxXXXXXxxxx

  • 02 November 2010 - 22:21

    Sandy:

    GENIETEN!! DAT DOE JE WEL.

    Erg leuk om je zo in de gaten te houden, i will be watching you!!!!

    Kuzzzziiieee

  • 03 November 2010 - 20:11

    Ron:

    Hééééé', Noukie, te gek en erg leuk om zo op de hoogte te blijven, Enjoy girl, maar onthou, allemaal gewezen criminelen die ausies.
    gr. R&M

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Fiji, Savusavu

down under

Backpacken: Australie-Fiji-NZ

Recente Reisverslagen:

04 December 2010

My last Weblog from downunder

29 November 2010

Brisbane/Petrie

22 November 2010

Lief dagboek,

14 November 2010

Bondi Beach - Manly

05 November 2010

Waivunia
Anouk

Met je knapzak down-under Jaaaaaaaaa, ik heb de grote stap gezet!Dit meisje uit purmerend vertrekt met haar knapzak voor 4 maanden naar de andere kant vd wereld. Ik heb er erg veel zin, alhoewel ik het nu al in mn broek doe, bij het idee dat ik in london en singapore moet overstappen ;). Voor de geinteresseerde mensen nog wat informatie wat betreft mijn reisplan: dinsdag 19 oktober vertrek naar Sydney..WHOEHOOEEE vrijdag 22 oktober vertrek van sydney naar Fiji: Bij aankomst begin ik met een duikcursus.Na deze duikcursus zal ik nog 2 weken gaan duiken op de 4 mooiste eilanden van de wereld. Snorkelen in de baai waar de film blue lagoon is opgenomen.Kayaken, een traditioneel fijiaans dorpje bezoeken én gewoon RELAXEN op de mooiste stranden met wuivende palmbomen en hagelwit zand(yes i know, ik krijg het zwaar). vrijdag 13 november vertek van Fiji naar Sydney: om 2 weken surfend de oostkust af te gaan. Deze surftrip eindigt in Brisbane. Zondag 28 november vertrek van Brisbane naar Nieuw-Zeeland/Auckland: Daar zal ik in 7,5 week van noord naar zuid trekken. Je kent het wel: zwemmen met dolfijnen, walvissen bekijken, de geisers van Rotorua ontdekken,de Franz Josef gletsjers belimmen en misschien zelfs op actieve vulkanen skiën in Tongariro National Park. 21 januari vertrek ik naar Melbourne om de Australian open bij te wonen. Na de Australian open is het alweer tijd geworden om mijn knapzakje in te pakken en een stuk armer maar een enorme ervaring rijker terug komen. :D x

Actief sinds 07 Aug. 2010
Verslag gelezen: 940
Totaal aantal bezoekers 31956

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2010 - 31 Januari 2011

down under

Landen bezocht: